Cyklus přednášek s názvem Ježíš: zachránce světa. Znáš Ho? proběhl na podzim 2012 v křesťanském SPOLEČENSKÉM CENTRU BETHANY v Praze. Přednášejícím byl významný český developer a zakladatel křesťanského sdružení Maranatha Radim Passer. Cyklus 26-ti přednášek přibližuje Bibli a nejdůležitější témata, kterým se Bible věnuje. Přibližuje zejména osobu Pána Ježíše. Zaposlouchejte se do zajímavých přednášek, které vás mohou povzbudit, posilnit, ale také zajímavě inspirovat... :-)
Ježíš a sedm posledních ran
Víš, co o tom říká Bible?
Pro Židy jsou Velikonoce úzce spjaty s vyjitím Izraelitů z Egypta. V Egyptě žili několik set let, a čím víc se početně rozmáhali, tím více byli zotročováni těžkou prací. Když úpěli a volali k Bohu, aby je vysvobodil, (2 Moj 2,23.24). Bůh nezapomněl na svůj dávný slib Abrahamovi a povolal svého služebníka Mojžíše s jeho bratrem Áronem, aby jim šli pomoci. Jenže egyptský farao Izraelity za žádnou cenu nechtěl pustit. Až nakonec Bůh seslal na Egypt hrozné rány, které vyvrcholily záhubou všech prvorozených lidí i zvířat v Egyptě. Bůh nakonec zachránil všechny, kdo mu věřili a kdo ho poslouchali. (2 Moj 12,13)
Proroctví v knize Zjevení se zmiňují o tom, že v závěrečné době těsně před tím, než Bůh konečně vysvobodí své děti z otroctví hříchu a zlo bude navždy zničeno, bude na zem vylito sedm nádob s pohromami podobnými egyptským ranám. I teď budou zachráněni ti, kdo se postaví na Boží stranu a poslechnou Boží pokyny záchrany. Na nevěrné dopadne Boží hněv. (Zj 14,9-10; 15,1; 16,1)
Soužení spojené s těmito pohromami nebude mít obdoby, věřící však budou pod Boží ochranou. (Dan 12,1) Světem zní Boží dobrá zpráva o Božím soudu, protože ti, kdo přijali do svého života Ježíše Krista jako Pána a Spasitele, se nemusí bát. (Zj 14,6-7) Poslední soud se týká těch, kteří na opakované výzvy ve svém životě reagují odmítavě, vzpurně a nechtějí mít s Bohem nic společného.
Mezi egyptskými ranami a posledními pohromami je paralela, jakoby se historie opakovala. Hospodin chce vysvobodit svůj lid, ale někdo mu v tom záměrně zabraňuje. Odmítá opakované možnosti přijmout nové výzvy, až přichází zlom a pohromy. (Zj 22,11)
1. První pohromou jsou vředy dopadající na ty, kdo stojí proti Bohu. (Zj 16,2)
2. Dále se moře mění v krev a vše živé v moři hyne. (Zj 16,3)
3. Pak se i vody v řekách a potocích mění v krev. (Zj 16,4) Krev symbolizuje Boží soud. Rány jsou důsledkem lidského hříchu, který ničí přírodu a stvoření. Co mělo sloužit životu, začíná život ohrožovat. S Božím posledním soudem přichází spravedlnost. (Zj 16,5-6)
4. Čtvrtá pohroma přichází tím, že slunce spaluje lidi svým žárem. Jsou lidé, kteří za to Boha proklínají, místo aby se
k němu obrátili. (Zj 16,8-9)
5. Pátou pohromou je obrovská tma. (Zj 16,10-11)
6. Uprostřed duchovní temnoty přichází satan se svým podvodem, činí zázračná znamení a mobilizuje vládce celého světa, aby je shromáždil k boji v poslední bitvě Harmagedon. (Zj 16,12-16)
7. V této bitvě ale vítězí Bůh se svým vojskem. Nejde o nějaký chvilkový rozmar pomstychtivého Boha vůči lidem, ale o důsledky vědomého rozhodnutí lidí, kteří odmítají Boha. Jde o vzpouru proti Bohu a o závěrečný boj mezi dobrem a zlem. (Zj 16,17-18.20-21)
Dobrá zpráva je, že Ježíš ukončí všechny pohromy. Přijde znovu pro ty, kteří mu uvěřili a přijali Jej do svého srdce svobodně a s láskou. Závěrečných sedm ran je vyvrcholením boje dobra a zla kde vítězem je Ježíš. Je jen na nás, na čí straně budeme stát, až se jako vítěz znovu vrátí.
Děkujeme všem, kteří se podíleli na přípravě a realizaci tohoto programu. Děkujeme také dobrovolníkům, jednotlivcům a o.s. Maranatha za poskytnutí záznamu. Děkujeme také studiu Uart.